שאל את הרב
"מותר בשימוש" פירושו שמותר גם לאכול אותו בפסח? אני שואל כי מקובל לומר שאם אין חמץ וודאי, מותר לשמור בבית בלי לזרוק, אך אין לאוכלו, וגם שיש לכלול אותו במכירת חמץ. (ויש גם הנותנים טעם כי גם אם אין חמץ, אולי נעשה בכלים של חמץ, ולכאורה אין חוזר וניעור...).
הרב רזיאל כהן
תשובתי מתייחסת לשימוש שנזכר בשאלה – לסוך אותו על עור יבש. ואע"פ שמעיקר הדין כשאין איזכור של חמץ ברכיבים יש מקום להתירו גם באכילה לדעת מרן בשלחן ערוך (סימן תס"ז סעיף ח'), המנהג להחמיר בזה מפני חששות שנתחדשו עם פיתוח טכנולוגיות המזון לסוגיו.
החשש שהזכיר כבודו תורתו שנעשה בכלים של חמץ – אין בו טעם להחמיר לפי מה שאנחנו תופסים שנ"ט בר נ"ט שנעשה קודם פסח מותר (אם נעשה כן בסתם כלים).
החשש שהזכיר כבודו תורתו שנעשה בכלים של חמץ – אין בו טעם להחמיר לפי מה שאנחנו תופסים שנ"ט בר נ"ט שנעשה קודם פסח מותר (אם נעשה כן בסתם כלים).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור