שאל את הרב
print
אא
מדוע במילה "קָטֹנְתִּי" ("קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת" בראשית לב, יא) השווא שבאות נו"ן אינו שווא נע, למרות שמגיע לאחר תנועה גדולה?

הרב אמיר דאדוואנד

א. כשהתנועה הגדולה מוטעמת (כמו כאן שהטעם של המלה נמצא בחולם), השוא שאחריה נח.
ב. כיוצא בדבר: "ולחושך קרא לָיְלה" (פרשת בראשית), וכן: "גש הָלְאה" (פרשת וירא) ועוד, שהשוא נח, אע"פ שבא לאחר תנועה גדולה, כיון שהטעם של המלה נמצא באותה תנועה גדולה.
ג. יש לשים לב שכל הנ"ל אמור דוקא ב"טעם טבעי", אבל בטעם "נסוג אחור" - יהיה השוא נע. כמו: "ויאְמרו לו אחיו" (פרשת וישב), שהטעם (שופר מהופך) שבחולם אינו טבעי (ההטעמה הטבעית היתה צריכה להיות ברי"ש), אלא הוא טעם "נסוג אחור".
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0