Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי המון ספרים, בהם כתוב שהמטרה בעולם הזה היא להדבק בקב"ה, על ידי מצוות, מעשים טובים ולימוד תורה. וכן קראתי בספר 'בלבבי משכן אבנה' שעלינו לבטל את ה'אני', שבעצם המושג הזה הוא היפך התורה, ועלינו לעשות רק את רצון הבורא ולא את רצוננו.
האם בעצם הדבר אומר שעל האדם לוותר על כל שאיפה שהיא איננה תורה ומצוות, כגון שאיפה להתקדם בעבודה או להיות טוב בתחום עבודתו וכדומה, כיון שזהו רצונו הפרטי, האם המושג 'הגשמה עצמית' המוכר מהעולם החילוני, הוא בעצם מושג שאין לו מקום בעולם היהודי?

הרב אליהו מאדאר

הדברים האלה עמוקים, ויש בהם דרגות רבות. אין איסור שאדם יגשים את שאיפותיו וימלא את כוחותיו (כמובן בדברים המותרים על פי תורתנו הקדושה), אדרבא צריך שיעשה זאת, כדי שלא להרגיש שאינו שוה, ולשמוח בחייו. אלא שראוי ונכון שיכוין הכל לשם שמים, כלומר למשל כשרוצה להתקדם בעבודה, יכוין כדי שתהיה לו פרנסה טובה, שיפרנס את משפחתו בכבוד, ויהיה לו ישוב הדעת לעבודת ה' וכיוצא, וממילא אם רואה שבזה מתבלבלת דעתו, ומרבה נכסים מרבה דאגה, או שעל ידי זה נכנס למחלוקת, ימנע מזה. והדברים הללו הם כלל עבודת ה' ובאים מעט מעט. 'ואתה צלח רכב'.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן