שאל את הרב
print
אא
רבנו יוסף חיים זצ"ל כותב בספרו "בן איש חי" פרשת תצוה (הלכות פורים הלכה י"ד), שמנהגם לקרוא בתורה גם ביום ט"ו באדר ושאין שם חשש ברכה לבטלה. עד כאן. מדוע אין חשש ברכה לבטלה אם הוציאו ספר תורה שלא בזמנו? מה גם שמרן זצ"ל כותב בספרו חזון עובדיה שאדם שהגיע לירושלים ביום ט"ו באדר לאחר עלות השחר לא יעלה שם לתורה?

הרב רזיאל כהן

הרב בן איש חי ז"ל כנראה נמשך אחר מה שכתב בגנת ורדים (כלל א' סימן מ"ט), שבכל עת שיסכימו עשרה לקרוא בתורה בברכות, רשאים לעשות כן. אך מרן החיד"א בברכי יוסף (סוף סימן קל"ה) ועוד הרבה אחרונים חולקים עליו, ומרן הגאון חזון עובדיה חושש לדבריו. וכן עיקר. (ועיין בהליכות עולם חלק א' עמוד רלא - רלב). ולכן לא יעלה לתורה אלא אם כן חל פורים דמוקפים ביום שני (כמו השנה) שאז היום מחויב בקריאה בתורה מצד עצמו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0