Menu
שאל את הרב
print
אא

אני תלמיד ישיבה אשכנזית - לטאית, וברוך ה' רואה ברכה בעמלי, לאחרונה התחדד אצלי הצורך לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ולכתיבת חידושי תורה בשפה ברורה ובנעימה. קראתי בשקידה והנאה רוחנית רבה את ספרו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז נר"ו, והכלל העולה מדבריו הוא, שקיימת דרך אשר בה ישכון אור, והתחנכו בה רבים וטובים, והדבר אפשי ואפשי.
ולכן שאלתי היא, היכן וכיצד אני יכול ללמוד לכתוב מערכות בהלכה לאמיתה של תורה ועריכת תשובות בהלכה (יש עמדי בכתבים כמה וכמה תשובות, אך הם נעשו בצורה עצמאית ואין מי שיעביר עליהם את שבט ביקורתו ויודיעני מה טיבם. שהרי רבותי בישיבה לא התנסו בדרך זו, ויתירה מזאת חוששני שיזלזלו בי אם יבינו שהנני משקיע את מרצי בבירור ההלכה ממקורה, ולא להגדרות וחילוקים בראשונים ובפלפולי ראשי הישיבות הליטאיים).
אם כן שאלתי ובקשתי היא:
א. מבחינה מעשית, כיצד אוכל להתנסות בכתיבת מערכות ותשובות בהלכה?
ב. האם ניתן להעביר לרבני הישיבה הקדושה כתבים שלי על מנת שיערכו אותם ויעירו הערותיהם המחכימות עלי ספר?

רבני בית ההוראה

אכן בשביל רבים כמוך, מוסר הגאון רבי יוסף פרץ שליט"א מרבני הישיבה, שיעורים והדרכה בחינם, לחפצים ללמוד ולהחזיק בעץ החיים, בדרך אותה יסד מרן רבי כלפון משה הכהן זצוק"ל. וברוך ה' שיטתו עושה פירות, כבר כמה שנים. אם רצונך, תפנה אליו לטלפון 052-7176928 והוא יכוין אותך לדרך בה תרצה לילך.  
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן