Menu
שאל את הרב
print
אא

בכל ערב שבת לאחר הדרשה של הרב ותפלת ערבית, אני נשאר יחד עם עוד מתפללים הנשארים מרצונם לשעור קצר בפרשת השבוע וסיפור, ולבסוף קדיש על ישראל. כל זה מסתכם מקסימום בהגזמה 15 דקות, ורוב הפעמים גם הרב נשאר וגם ישנן נשים נשארות לשמוע בעזרת נשים, יש לציין שהשעור הזה נמשך למעלה מארבע שנים.

לאחרונה שמעתי מאדם שאינו תושב המקום, שאין לנהוג כך כי זה מעכב את המתפללים להגיע לביתם ומעכב את המלאכים, כמו שמובא במסכת שבת שמלאכים מלווים את האדם. חיפשתי בפוסקים רבים, אולם לא מצאתי שיש איסור בזה, האיסור היחיד הוא להתעכב בדיבורים עם המתפללים. עלי לציין עוד שלחלק מן האנשים זה השעור היחיד במשך השבוע שנוטלים בו חלק ומצפים לשעור זה.
האם אני עושה טוב, והאם עלי להמשיך בשעור?

הרב רזיאל כהן

ראיתי בשם בשמים ראש (מובא באוצר התפלות) שאף בדברי תורה, אין להתעכב, שזמן תורה לחוד וזמן קידוש לחוד. (ועיין עוד במקור נאמן סימן ש"ס). אולם באופן שכבודו נזהר שלא להאריך בדברי תורה יתר על המדה, ומזכה את הרבים המצפים לשיעור זה – ודאי אין בזה שום חשש, ואדרבא מצוה גדולה אתה עושה. ומחלקך יהיה חלקי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן