Menu
שאל את הרב
print
אא

אנחנו משפחה חרדית שלאחרונה מקפידה לאכול עוף חלק, קבלנו ארגז של כרעיים בהשגחת הרב צפניה דרורי מה לעשות להשתמש בו? יש לציין שמצבנו הכלכלי לא פשוט אנחנו פושטי רגל מה לעשות?

הרב רזיאל כהן

איני מכיר את הרצ"ד ורמת הכשרות שהוא מעניק לעופות. באופן כללי, כתב מרן ראש הישיבה שליט"א בשם הגאון רבי משה לוי זצ"ל במאמרו שבספר עט הזמיר שהחומרות של הבדצי"ם בעופות, הן "פוליטיקה", ומעיקר הדין אפשר ליקח גם עופות רגילים.
ה' ישיב שבותכם כבראשונה.

שאלת המשך:

מה הכוונה ״עופות רגילים״, האם הכוונה עופות בהשגחה רגילה?
א״כ איך יתכן שמרן הרב עובדיה זצוק״ל אסר עופות בהשגחת הרב אוירבך וכי השגחת הרב אוירבך פחותה מהשגחה ״רגילה״? או שיש בעיה מסויימת?

אני גר בצרפת, האם בן תורה יכול לסמוך על השגחת הרבנות הראשית (לפריז) לאכול עופות שלהם, כלומר האם השגחה כזאת גם כן נחשבת כהשגחה רגילה לדעתכם?

הרב רזיאל כהן

מתשובת מרן ראש הישיבה (לחץ כאן) נראה שדוקא עם שחיטת הרב אוירבך היתה בעיה מסויימת, אבל לגבי שאר הכשרויות כתב שם מרן ראש הישיבה בפירוש: "אפשר לסמוך בעופות על כל הכשר".
לגבי שחיטת העופות בפאריז, אין לי שום ידיעה. יש לבדוק את הנושא עם תלמיד חכם המכיר את השחיטה הזו מקרוב, לדעת שהמצב שם אינו גרוע מן המשחטות בארץ.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן