Menu
שאל את הרב
print
אא

אנחנו נשואים למעלה משנתיים ללא ילדים. בעלי כמעט בן ארבעים ואני הרבה יותר צעירה. בהתחלה חשבנו שהבעיה בי (וגם הרופא חשב) אך אולטרסאונד הראה שהרופא טעה. עברתי לתזונה טבעית, ספורט וכו' ועדין לא היה הריון. הכרחתי את בעלי לעשות בדיקה ז. עקב בעיה רפואית אצלי, הבדיקה נעשתה שלא בצורה המותרת הלכתית... עקב התעקשותי (בטפשותי... פשוט לא רציתי לסבול). תוצאות הבדיקה: אפס זרעונים ב5 דגימות (מאותה בדיקה). בדיקת א. תקינה (כלומר אין חסימה). הרופא ראה שאני לא ממש רוצה הפרייה אז שלח את בעלי לבדיקה הורמונלית נוספת (הבדיקה הרגילה יצאה תקין), בדיקה גנטית לעקרות, ואח"כ למרפאת פוריות (כי לדעתו שאר הבדיקות יצאו תקין). בעלי לא פונה לעזרה, לדעתו כנראה לא יהיו לנו ילדים. הוא לא מעונין להביא ילדים בדרך לא טבעית... מפחד להביא ילדים בדרך שבעיניו (וגם בעיני חלק מהרבנים) אינה קדושה. הוא אפילו לא קבע תור (עבורו 3 חודשים מתוצאת הבדיקה הלא תקינה) לבדיקה הגנטית (שזה רק בדיקת דם פשוטה). בעלי בקש לפני כמה חודשים ברכה לזרע של קיימא מרבי דוד אבוחצירה והרב ענה לו: "לא עכשיו" אין מה להגיד לי שמותר לי להתגרש ממנו, בעלי כבר הסביר לי את זה, אבל אם אצטרך לבחור בין להתגרש לבין ילדים, אני מעדיפה להשאר עם בעלי. מאז השיחה עם הרופא אני בוכה כמעט כל יום, אני חושבת שהגעתי למצב שרק נס גלוי יעזור לי, השאלה אם אני בכלל ראויה לנס כזה. אני לא בטוחה שאצליח לשרוד נפשית את הידיעה שאין לי ילדים ושאני לא עושה כלום כדי שיהיו לי. מה עלי לעשות? האם הרב מקבל נשים? אני חושבת שרק הרב יכול להשפיע על בעלי, והאם היתה אפשרות להפגש בעלי ואני עם הרב זה יעזור לנו מאוד.

מרן ראש הישיבה

תפנו למכון פוע"ה בירושלים.
אם הגאון רבי עובדיה  יוסף זצ"ל מתיר להביא ילדים בדרך לא טבעית אפשר לסמוך עליו לכתחילה. ברכה והצלחה.

שאלת המשך:

נתתי לבעלי את התשובה של הרב וזה מה שהוא הכתיב לי לענות:
בעלי לא מעונין לטפל בבעיה כי הוא טוען שעל פי ההלכה הוא הינו חייב בדבר. בנוסף יש לו חשש לפגם רוחני בילדים העתידיים (עפ"י דברי הירושלמי בענין אלישע בן אבויה). הוא מוכן לשנות את דעתו רק אם הוא ישב עם הרב לשיחה משמעותית והרב יאמר (אחרי שישמע את טענותיו) שהוא חייב לעשות טיפולי פוריות.

מה עלי לעשות? אין לי יותר כוחות להתווכח איתו על הענין. אני רק אישה, לא למדתי גמרא והוא חכם יותר, יודע לצוטט לי גמרות ושו"תים שאני לא מכירה, ואין לי איך להתמודד מול הטענות שלו.

מרן ראש הישיבה

ישלח לי טענותיו בכתב, אבל בקיצור.
מה ענין אלישע בן אבויה לכאן?
אתם צדיקים ויהיו לכם ילדים בעה"ו.

שאלת המשך:

טענותיו המדויקות:
א. עי' בשו"ת דברי מלכיאל (ח"ד סי' קז) שנצטוינו לקיים פו"ר כדרך בנ"א ולא ע"י התחכמות כאלה אשר קרובים יותר לאיסור. וכ"כ בס' נשמת אברהם (ח"ה אה"ע סי' א) בשם הגרש"ז אוירבך. וכ"כ בס' מעיין אומר (ח"ח עמ' קא) בשם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. ב. יש יסוד סביר להניח, שילד הבא מטיפולים יהיה לו איזה פגם רוחני. עי' מ"ש באגרת הקודש (המיוחסת לרמב"ן) שאם מהרהר בשעת החיבור בדברים נכונים יהיה הילד צדיק ואם להיפך אז להיפך. ע"ש באורך. וגם אלישע בן אבויה אירע לו מה שאירע מפני שלא הקדישו אביו לשם שמים (ירושלמי חגיגה פ"ב ה"א והו"ד בתוס' חגיגה ט"ו ע"א). וידעתי מ"ש בשו"ת יחוה דעת (ח"ג סי' עד בהערה), מ"מ יש בזה פגם. וכ"ש בטיפולים אלו, שאין בהם מחשבה נכונה בשעת החיבור. ג. ואף אם נאמר שאין בזה איסור, גם באשת יפת תואר אין בזה איסור וידוע מה ייצא מזה (והביא הרמב"ן שם דבר זה לראיה), אע"פ שזה מותר לגמרי, וגם אדם רשאי להקדיש בנו לתורה לא לשם שמים, ואעפ"כ יצא מזה אלישע. ד. וגם אני עבדך נולדתי באלול תשל"ד (ביום שסיים מרן לכתוב ס' בית יוסף), והביאוני הוריי לעולם ט' חודשים קודם, בשעה שאאמו"ר שליט"א חזר לחופשה קצרה ממלחמת יוה"כ, והיה באותה תקופה (לפי עדותו) כועס מאוד ועצבני מאוד ובצער גדול (על מה שאירע), ואני סבור שמזה באו לי קשיים בחיי בלימוד ובקדושה. [וכל האמור כתבתי לפני שנים רבות לפני שידעתי שיש לי בעייה, ואח"כ שמעתי שכן דעת הגר"ח קנייבסקי].

מרן ראש הישיבה

הקשיים שבאו לך באו גם לגאון יעב"ץ מסיבה זו בדיוק (עיין בהקדמתו לשו"ת שאלת יעבץ).
בשעת הטיפולים תחשוב האשה בכוונות טהורות וזה מספיק. וראיה מראובן בן יעקב או מדוד המלך. ובודאי עדיף מלהיות ערירי וערירית בר מינן.

שאלת המשך:

התחלנו תהליכים רפואיים לקראת הפרייה חוץ גופית. התברר לי שבעלי מתפלל שלא יצליח כי הוא אינו מעונין בילד בצורה כזו וכי הוא מרגיש שכופים עליו. כמו כן, אני עוברת שטיפת מוח יומיומית נגד התהליך, ולפעמים הוא מצליח לשכנע אותי שיצא מזה רק רע.
האם יש טעם להמשיך את התהליך או פשוט להיות אישה טובה עושה רצון בעלה ולהשלים עם זה שלא יהיו לי ילדים?

מרן ראש הישיבה

תפנו לרב בעירכם אם יצליח לשכנע אותו, מה טוב ואם לאו – השם ירחם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן