Menu
שאל את הרב
print
אא

שבת שעברה נתקלנו בבעיה. היה חדר שהשאירו בו אור דלוק במסדרון החדר, וחדר חשוך לגמרי. אני הייתי צריך לשון בחדר החשוך לגמרי וכוונתי שעון מעורר בפלאפון [לא מנגינה אלא צליל של שעון מעורר רגיל], ואח"כ ביקש ממני מישהו מהחדר הסמוך עם האור להחליף עמו חדר, כי אינו יכול לשון עם אור והסכמתי.
הבעיה היתה האם אפשר לטלטל את הפלאפון לחדר הסמוך בשבת?
חשוב לציין שאיני מקפיד על הפלאפון הוא כבר לפני 5 שנים עבר נפילות רבות, וגם השעון אני הייתי צריך אותו על מנת להתעורר ולחבר זה מפריע שהפלאפון יצלצל בשעה מוקדמת. אם אפשר לפרט מה הדין במקרה רגיל [כי אולי בסיפור כאן יש צער שינה], האם מותר לטלטל פלאפון בשבת? מהו נחשב מוקצה מחמת גופו או חסרון כיס יש הבדל בין הסוגים השונים של הפלאפונים?

הרב רזיאל כהן

פלאפון כמו שלך אינו נחשב מוקצה מחמת חסרון כיס, ולדעת מרן הגר"י יוסף זצ"ל דינו ככלי שמלאכתו לאיסור שמותר לטלטל לצורך גופו ומקומו.
אבל לדעת מרן ראש הישיבה שליט"א דינו כמוקצה מחמת גופו, כמו נר דולק שאסור לטלטל כלל, מפני שהבטריה שבתוכו נחשבת כאש. ואין כאן מקומו להאריך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן