Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב לכת"ר שאלתי היא אם אח שלי רוצה שאני אלווה לו כסף ובשביל לעזור לקנות דירה כמה מאות אלפי שקלים והוא אומר לי שאני רוצה שתרוויח מן העניין שיחזיר לי יותר האם זה רבית? כי מדובר בעסיקת מקרקעין ואם צריך לעשות היתר עיסקה איך עושים מה הנוסח ? והאם חייב שיהיה מסמך כתוב או שדי אמירה בעל פה? בנוסף האם זה משנה שהוא אמר שיחזיר לי אחרי מכירת נכס אחר שהוא ימכור ? אני מדגיש כי הוא רוצה לתת לי יותר (בלי עניין של ריבית) פשוט הוא רוצה שגם אני ירוויח מן העניין

הרב אביחי נחום

צריך לעשות היתר עיסקא, ולכתחלה צריל לכתוב את כל התנאים בשטר ומה שיותר חשוב זה ששני הצדדים יבינו היטב איך עובד “היתר עיסקא” ולכן כדאי שתפנה לתלמיד חכם שמבין בהלכות ריבית והוא יסביר לך איך זה עובד וגם יביא לך נוסח מתוקן. יש גם פרטים נוספים שיש ליזהר בהם אבל צריך לשמוע עוד פרטים במקרא שאתה שואל. אפשר להתקשר לטלפון 0504167824 בין עשר לעשר וחצי בלילה.

  • יתכן גם שבמקרה שלך יש דרך פשוטה לקבל רווחים ע”י שהכסף לא ינתן כהלוואה אלא שתשתתף אתו בנכס שהוא עתיד למכור, אל שצריך לשמוע עוד פרטים וכנ”ל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן