Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב מבורכים תהיו אני לקראת לידה בעזרת השם, חשבנו על השם אליה (בן) שמענו שיש בעיה בחסרון האות ו ושראוי לקרוא אליהו רצינו לשאול את דעת הרב האם אליה שם טוב או לחפש שם אחר תודה

הרב חנוך הכהן

שמעתי ממקור ראשון שמרן ראש הישיבה שליט”א אומר שעדיף אליהו. ואף היה ילד מבני האברכים שנקרא אליה, והיה חולה ב”מ ומרן שליט”א החליף את שמו לאליהו.
[אבל לא שמעתי שהשם אליה לא טוב, אלא שעדיף אליהו].

שאלת המשך: שינוי או הוספת שם

לכבוד הרב שמי ---, החיים שלי עברו קשיים רבים וחטאתי בעוונות קשים עד גיל 19 ואז יתחתנתי והבאתי שני ילדים אחת עם נכות ועברתי גירושין קשים וישבתי בבית כלא שנתיים והיתי באלכוהול וסמים והיום אני מאוד מנסה לתקן תצמי ותחיים ואני רק בן 24 ואני מרגיש שהשם --- לא טוב לי משהוא בו עושה לי דינים

הרב חנוך הכהן

הבאנו בתשובה הקודמת שמרן שליט”א ממליץ יותר על השם אליהו, וגם החליף כן לילד חולה, אם כן גם לכם מומלץ להחליף לאליהו.

מכל מקום אין להסתפק רק בזה לתקן את המעוות, אלא זה תהיה התחלה טובה בעז”ה לתהליך של תיקון מלא, לכן כדאי מאוד להצמד לאדם צדיק שידריך אתכם כיצד להתחיל את החיים מהתחלה (וגיל 24 זה צעיר מאוד ועוד אפשר לתקן הרבה). באופן כללי עצה טובה ומעילה היא לקבל על עצמך קבלה קטנה שאתה יכול לעמוד בה, ואחרי שכבשת חלק זה, תמשיך לקבל עוד קבלה קטנה, וכן הלאה, עד שתעלה על דרך המלך בעז”ה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן