Menu
שאל את הרב
print
אא

1)אם יש מישהו שיש לו מטבח לקייטרינג והוא לא עומד בתקנים של משרד הבריאות ואין סכנה לציבור באוכל אלא רק נודף ריח מהמטבח שלו לעבר הכביש, האם מותר להלשין על בן אדם כזה? 2) וכן לגבי מישהו שבנה בית וחרג ממה שמותר לו האם מותר להלשין עליו לרשויות או שלא? 3) ובמקרים הללו האם מותר להפיץ את השם של אותו אחד שהלך והלשין על פלוני או שזה יחשב כלשון הרע? 4) וכן לגבי בטיחות בדרכים האם מותר להלשין על כל אחד שעובר על החוק או רק בדבר שיש בו ספק פיקוח נפש?תודה רבה לרב

הרב רזיאל כהן

איני יודע איך ניתן להבטיח מה שכתבת בשאלתך שבעל קייטרינג החורג מתקני משרד הבריאות אינו מסכן את הציבור. וכן בכל שאר הדוגמאות שהזכרת, מאוד קשה לקבוע כך בוודאות. וכל שיש חשש סכנה – בודאי כל אדם צריך לעשות הכל כדי למנעו, ובכלל זה (כשאין אפשרות אחרת) גם מסירה לרשויות.
אולם לו יצוייר שהדבר ברור הדבר לכולם ללא ספק שאין שום סכנה – לכתחילה אסור למסור את העבריין לפקחי הרשויות. אבל אם עבר מאן דהוא ומסרו לרשויות, נראה שאין להרחיקו ולדבר עליו גנות (עיין בשו”ת חושן הצבי חו”מ סי’ מ”א).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן