Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרב שלום, האם צריך לברך ברכת שהחיינו על זכייה בלוטו בסכום משמעותי (אגב, מה נחשב סכום משמעותי לעניין הברכה)? במידה וצריך לברך, כאשר הזכייה היא של זוג נשוי האם הברכה היא הטוב והמטיב? כמו כן, מתי יש לברך, האם בעת קבלת הבשורה על הזכייה או בעת קבלת הצ'ק או ההפקדה בחשבון?

הרב חנוך הכהן

מעיקר הדין יש לברך על זכיה בלוטו, כמבואר בשלחן ערוך (סי’ רכ”ב ס”א) שיש לברך על שמועות טובות, ושם (ס”ד) מבואר שבכלל זה מצא מציאה, וה”ה זכה בלוטו.

אם הוא זוכה לבד יש לברך שהחיינו, ואם זכה עם אשתו מברך הטוב והמטיב, כמבואר בש”ע שם.

לגבי מתי לברך יש לפלפל, כי מעיקר הדין מברכים בשעת השמועה, וכלשון הגמ’ והש”ע שמברכים על “שמועות”, אלא שגם שהחיינו על פירות מדינא דגמרא מברכים בשעת הראיה, והשתנה המנהג לברך בשעת האכילה, ואפשר דה”ה כאן שיש לברך בשעה שמקבל את הזכיה.

אך למעשה אין בזה נפק”מ, כי המשנ”ב שם (סק”א) כתב שהיום נהגו למעט בברכות אלו. וכן המנהג עד היום לא לברך על שמועות טובות, בפרט שיש לדון מה הגדר של שמועות טובות, וכמו שכתבתם יש ג”כ לדון על סכום הזכיה ועוד, מלבד אם נולד בן שבזה מברכים גם היום הטוב והמטיב כי זה כתוב בש”ע במפורש (סי’ רכ”ג ס”א), וכמבואר שם בהערות איש מצליח.

ויה”ר שתזכו בלוטו ב-50 מליון ש”ח בקרוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן