מעיקר הדין יש לברך על זכיה בלוטו, כמבואר בשלחן ערוך (סי’ רכ”ב ס”א) שיש לברך על שמועות טובות, ושם (ס”ד) מבואר שבכלל זה מצא מציאה, וה”ה זכה בלוטו.
אם הוא זוכה לבד יש לברך שהחיינו, ואם זכה עם אשתו מברך הטוב והמטיב, כמבואר בש”ע שם.
לגבי מתי לברך יש לפלפל, כי מעיקר הדין מברכים בשעת השמועה, וכלשון הגמ’ והש”ע שמברכים על “שמועות”, אלא שגם שהחיינו על פירות מדינא דגמרא מברכים בשעת הראיה, והשתנה המנהג לברך בשעת האכילה, ואפשר דה”ה כאן שיש לברך בשעה שמקבל את הזכיה.
אך למעשה אין בזה נפק”מ, כי המשנ”ב שם (סק”א) כתב שהיום נהגו למעט בברכות אלו. וכן המנהג עד היום לא לברך על שמועות טובות, בפרט שיש לדון מה הגדר של שמועות טובות, וכמו שכתבתם יש ג”כ לדון על סכום הזכיה ועוד, מלבד אם נולד בן שבזה מברכים גם היום הטוב והמטיב כי זה כתוב בש”ע במפורש (סי’ רכ”ג ס”א), וכמבואר שם בהערות איש מצליח.
ויה”ר שתזכו בלוטו ב-50 מליון ש”ח בקרוב.