Menu
שאל את הרב
print
אא

האם אפשר להעתיק לפה את התשובה? שהרי בשיעור בוידאו אמר הרב שליט"א שמדינא אין כל איסור לעלות להר הבית בצורה שעולים עולי הר הבית בטהרה. ואם כן יש בכך מצווה

מערכת האתר

להלן התשובה ממקור נאמן

שאלה: מה דעת כת”ר שליט”א לגבי עליה להר הבית?

תשובה: מן הדין מותר עד גבול מסוים, אבל יש מכשולות רבים שציין אותם הגר”ע יוסף בדבריו הנדפסים בספר מעדני מלך [חלק א’ פרק ט”ו עמוד שכ”א]. עיין שם. גם במקומות שנחשבים מותרים צריך טבילה והערב שמש, ומה נעשה לנשים בווסתן ורווקות ובעלי קרי ועוד? האם נוכל לומר אלה להכניס ואלה לא להכניס? ומה גם שהדבר גובל בסכנת נפשות ב”מ. צא וראה מה עלה בהר-נוף שנרצחו יהודים בביהכ”נ על לא חמס בכפם הי”ד. וגם מאלה שהעזו לעלות ולהתפלל בהר הבית נפצעו אנושות וניצלו בנס. ושמעתי מהרב צבי טאו שליט”א שהרה”ג ר’ זלמן קורן כתב ספר ובו ציין בדיוק הגבולות בהר הבית שאין בהם חשש כרת לדעת הרמב”ם, ובכל זאת מעולם לא עלה להר הבית. וכן כל רבני הרבנות הראשית אסרו לעלות (חוץ מרב אחד). להתפלל להשי”ת אפשר בכל מקום, גם במעי הדגה וגם בתוך המערה כשמסביב קורי עכביש (תהלים נ”ז ג’ ע”פ התרגום שם, וקמ”ב א’). והקב”ה יאמר די לצרותינו ויגאלנו גאולת עולם אכי”ר.

אם נראה לך שבשיעור הרב אמר אחרת נא לציין מקור השיעור בעלון בית נאמן וכך נוכל להתייחס.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן