טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
ידועים דברי הרמב"ם בהלכות שבת (ל, ב) שכתב שבת המלך, ולכא' תמוה מדוע כתב על השבת לשון זכר? (אמנם יש לתרץ עפ"י דברי התוס' כתובות ה. גבי בגירסת שמא ישחוט בו עוף או בן עוף יעו"ש) אך זכורני שמרן רה"י כתב או שיבר על כך ואינני זוכר מתי והיכן. תודה רבה
הרב דיבר ע”ז בשיעורו השבועי בשנה שעברה בפרשת בלק (נדפס בעלון מס’ 317 הערה 21), שגירסת הרי”ף בגמ’ “שבת מלכא” וכך גרס הרמב”ם, ולכן כתב כך
בחיבורו.