טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
מדוע לא אומרים "במה מדליקין" ביום טוב שחל בערב שבת? אני לא בטוח בתשובתי אך: זה מפני שביום טוב אפשר להדליק בכל השמנים ואילו בשבת אסור להדליק בכל השמנים ולכן כדי לא לבייש את נרות שבת אנו לא אומרים "במה מדליקין". אך זה קצת לא מובח לי אם אסור להדליק בכל השמנים בשבת אם יום טוב חל בערב שבת אני יכול להדליק בכל השמנים וגם לא כל כך הבנתי איך אנו מביישים בכך את נרות השבת? אם התשובה שנתתי לא נכונה אשמח אם תגיד לי מה התשובה הנכונה ואם התשובה שנתתי היא נכונה אני אשמח אם תוכל לענות לי על השאלות ששאלתי. תודה רבה הרב אביחי חדד בן 12 מבאר שבע
הטעם שננת לדבר הוא טעם יפה, אך קשה עליו הקושיות שהקשת. ועיין למרן בבית יוסף שהביא שני טעמים אחרים: א – מפני שאי אפשר לומר עשרתם ערבתם, כי אסור ביום טוב, ב – מכיוון שלא טרודים בערב שבת שחל בו יום טוב. עיין שם