מאמרים
אסור אלא אם כן יש חשש סכנה
גם בשבת יש מקום להקל היכן שאין לו
ודאי שלא, הקריאה המדוקדקת היא "מצוה מן המובחר",
א) ישנם שני אופנים לתלות הקישוטים, או לתלות
אסור להשתתף. רק אם יש מחיצה.
בכף החיים (סופר) כתב בסימן קי"ג (ס"ק י"ב)
כשמסופק באשה יבדוק באחיה, ורוב הנשים של פעם
אני לא סמכתי על דעתי. כך פסק הגר"מ
כבר עמד ע"ז המלבי"ם בפרק ב' פסוק ט"ו
מנהג ג'רבא כמו כל הספרדים להפטיר ביחזקאל כ'
לעניות דעתי אם ברור לו שיהיה מי שיעיר
בחו"ל אמרו אַתַכָּא דבעל הבית סמכינן בדגש. אבל
לפי דברי רבינו האר"י ז"ל (הובא בכף החיים
יענה בלחש כמנהגנו דווקא ולא יבלבל את עצמו
מסתבר שכן. כתב מרן בשלחן ערוך יורה דעה
השמות הנ"ל נשמעים שמות של גויים. כדאי להחליף.
1) אין! כך הם כללי לשון הקודש, וראיה
יברך בורא נפשות. (עיין ברכת ה' חלק ג'
1. אומרים נוסח ההדרן המופיע בתלמוד. 2. נוסח
1) הכל לפי הענין והמקום אם לרקד או
הוא"ו שאחרי החי"ת מבטאים אותה כמו כל אות
מובא בספרים שזה סגולה נגד עין הרע כי
1) אסור 2) כנ''ל 3) יש ענין ללכת
אם לא נראה אדום, רק חשש כגון חום
מה לעשות? יישאר כל ימיו בהתלבטות?
כלי נגישות