מאמרים
א) אין צריך. ב) בארץ ישראל כן.
בסידורי ליוורנו הישנים נשמטה ברכה זו (כך אני
א) אדם שמתפלל פעם אחת או אפילו כמה
1. אם הוא קשה כמו גג (כלשון הרמב"ם),
כפי הידוע לנו במיץ ענבים בד"ץ שארית ישראל
מברכת מחוץ למקוה. וכן מורים לכל החתנים בישיבה.
רבינא בחיריק הבי"ת. הספרדים לא היו מבדילים בין
מצוה גדולה יש בידך להחזיר בדחיפות את החמץ
אסור.
מותר להמשיך בבנייתו גם בתשעה באב כיון שרוב
מעיקר הדין מותר לעשות כן , וכל שכן
אין זה מחלוקת מרן ומור"ם, שנתלה בזה חילוק
ישנם מלים שמשמשות גם בלשון זכר וגם בלשון
יש דרכים רבות, וגם אצל הספרדים לא נשתוו,
מותר. כן פסק מרן ראש הישיבה שליט"א בספרו
הטעם שלמעלה מי' טפחים זה נקרא רשות היחיד
1. מדבריך ניכר שרק בדבר דאורייתא יש להחמיר.
אין בעיה. אתה סגור בשבת
בירושלמי מסכת עבודה זרה (פרק ב' משנה ג')
הרבה פוסקים אוסרים בזה. וארחיב את הדברים, כידוע
אם יש בו מעט מאוד קמח דהיינו פחות
תשתוק ותקשיב ותצא ידי חובה
אפשר בכל זמן.
עיין תוספות במקום בדבור המתחיל ממדינת הים.
יעויין שם בהערה 24 שכתב: דנקט לשון "יש
כלי נגישות