מאמרים
לעניות דעתי אם ברור לו שיהיה מי שיעיר
בחו"ל אמרו אַתַכָּא דבעל הבית סמכינן בדגש. אבל
לפי דברי רבינו האר"י ז"ל (הובא בכף החיים
יענה בלחש כמנהגנו דווקא ולא יבלבל את עצמו
מסתבר שכן. כתב מרן בשלחן ערוך יורה דעה
השמות הנ"ל נשמעים שמות של גויים. כדאי להחליף.
1) אין! כך הם כללי לשון הקודש, וראיה
יברך בורא נפשות. (עיין ברכת ה' חלק ג'
1. אומרים נוסח ההדרן המופיע בתלמוד. 2. נוסח
1) הכל לפי הענין והמקום אם לרקד או
הוא"ו שאחרי החי"ת מבטאים אותה כמו כל אות
מובא בספרים שזה סגולה נגד עין הרע כי
1) אסור 2) כנ''ל 3) יש ענין ללכת
אם לא נראה אדום, רק חשש כגון חום
מה לעשות? יישאר כל ימיו בהתלבטות?
א. כן. ב. לא. ג. זה מפורש בגמרא
תלוי במדינה, בארה"ב אפשר לסמוך על מוצרים של
עדיף שלא לטוס.
למה לשנות?
ודאי בשרי כי טעם הבשר נכנס בשמן.
א) עדיף להתענות ביום חמישי שלפני, וכן יעשה
א) נראה לי שזה תלוי באיזה קרשים מדובר.
בתחילה הגמ' למדה ששריפה חמורה מסייף, אח"כ למדה
לתלות מודעה בחנות, אפשר שהקונה יבוא עם חשבונית
א) בדין שפשוף שני צידי הבגד זה ע"ג
כלי נגישות