Menu

שאל את הרב

סינון אפס

רבנים

נושאים

עבור לשאלה מספר:

מאגר שו"ת (סה"כ 18067 שאלות)
המעניינים
אחרונים
הנצפים ביותר

מצות עונה בזמן מריבה

צריך להשתדל מאוד לפייסה ושיגיעו לעמק השק השוה. ויישרו את ההדורים ביניהם שהרי היא אשת נעוריו, ועליו לכבדה, וחייב לה כל הדברים שנתחייב הבעל לאשתו בכתובה. אבל אם אי אפשר לו, כי אינה מתפייסת, ואינה מכונה לשתף עמו פעולה בזה, אם אינו שונאה. ובזמן המצוה היא מדברת עמו ויש קשר ביניהם חייב. אבל אם ניתק הקשר ביניהם, ואין היא מכונה לדבר עמו כלל, הרי זה בכלל בני שנואה או בני מורדת או בני מריבה עיין בנדרים דף כ' עמוד ב' ובספר בעלי הנפש שער הקדושה, שבזמן שאין מצוה מתוך אהבה, הרי זה כאילו אינה אשתו . עיין שם. ובשולחן ערוך סימן ר"מ סעיף ג' שכל כיוצא בזה אסור, ואפילו אינה בת בנים כגון זקנה, אסור לשמש עמה עיין שם במשנה ברורה
ולכן אם באמת אין בינהם אהבה אמתית לפחות לאותה שעה, אי אפשר לקיים המצוה ומכל מקום פשוט שעליו לעשות הכל, כדי לחזור לחיות בשלום ושלוה, וילך לרב לייעצו כיצד לנהוג. ה' יברך את עמו בשלום. 

התעמלות לנשים במקום שאפשר שגברים יראו אותן

בענין זה אסור להכניס עצמה, כי יש בזה מכשול גדול לגברים הנכנסים, ותחפש לעצמה מקום או זמן שיש שם רק נשים, וגם שם יתנהגו על פי ההלכה והצניעות שלא יתגלה אפי' חלק קטן מגופן במקום שנוהגות יראות ה' לכסותו, ולכן אם יש חשש שיתגלה עדיף להתעמל עם מכנסיים מיוחדות רק לנשים לצורך זה בלבד, וכדאי מאוד שתשים עליו חצאית. וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים. וכל זה כשיש הכרח גמור לשעורים כאלו, אבל בלאו הכי אין כדאי לאשה לעשות כן. ואין כאן מקום להאריך.

אמירת פסוקים קודם קריאה בנביא או בכתובים(לא הפטרה)

ישנם פסוקים שאומרים לפני קריאת הנביאים: ודברתי על הנביאים וגו'. כי לא יעשה ה' אלוקים וגו'. אריה שאג מי לא יירא וגו'. ולפני קריאת הכתובים בכל ספר יש פסוק שונה. ישנה קלטת ממרן ראש הישיבה שליט"א בלימוד קריאת הנביאים וכו' ושם מסביר בטוב טעם. כיד ה' הטובה עליו. כדאי מאד לשמעה, ומזה ללמוד לאט הדברים כהוגן. בהצלחה.

ניפוי קמח מנופה לאחר זמן מניפויו הראשון

אם זה בזמן הקור ושמור במקום מוצל (כגון במקרר) וכיוצא בזה, נראה שאין צריך, כי בדרך כלל נשמר, אבל בלאו הכי צריך כי המציאות מוכיחה שמהחום וכיוצא מתהווים תולעים. ומכל מקום כדאי בכל אופן כשפותח השקית שוב להסתכל לראות מה מצבה.

חזן בברכת כהנים

א) עיין למרן בסימן קכ"ח ס"כ שכתב אם שליח ציבור כהן אם יש שם כהנים אחרים לא ישא את כפיו וכו'. ב) עיין בילקוט יוסף מהדורת תשס"ד סימן קכ"ח עמ' רכ"ג-רכ"ד שהביא מחלקת אם נשיאת כפים דוקא בחזרה או לא. עיין שם באורך. והמנהג שלא לעשות כלל בלחש.

דיני שומע קריאת מגילה ובידו מגילה מודפסת

יש חולק בין אם משלים מספר תיבות שבדיעבד מותר עד חציה (עיין בשלחן ערוך ובאחרונים) לבין אם קורא כולה מתוך חומש וכיוצא בזה שאינו יוצא ידי חובה.

למה בערבית של שבת אומרים "זכר למעשה בראשית" ובשחרית לא

כתב הרב כף החיים סימן רפ"א אות ט"ז משם הרב שלמי ציבור משם הרב [האר"י] שאין לומר בשחרית כן. וכנראה שהטעם על פי הקבלה. והמעיין שם בשלמי ציבור יראה שכתב שיש שגורסים גם בשחרית. אמנם היום הסידורים שלנו ערוכים על פי רבנו האר"י ולכן אין לשנות מהמנהג.

אבל שעברו לו השלושים בעומר וגערו בו האם יכול להתגלח בעומר

בחול המועד מותר, עיין חזון עובדיה חלק יו"ט עמ' קצ"ג, ולגבי העומר ע"ש בעמ' רס"ב בהערה, שהביא שהמ"ב היקל, ופקפק מעט בזה, ומ"מ למעשה היקל. ובכה"ח סימן תצ"ג אות ט"ו כתב להקל בשם הרב זר"א ועוד, ומ"מ סיים שטוב לעשות התרה וכו'. וסיים כה"ח שזה דוקא אם מפריע לו מאד ועושה לו כאב ראש. ואם הוא מהנוהגים שלא להסתפר עד שבועות, לא יתגלח.

שמע קדושה באמצע עמידה כיצד ינהג

אם החזן יודע הלכות, שיודע שצריך לכוין להוציא את השומעים ידי חובה, יפסיק וישתוק בזמן הקדושה ויכוין לצאת ידי חובה, אבל אם החזן אינו יודע כמצוי בכמה מקומות (לצערנו הרב) ימשיך את תפלתו. כך פסק בילקוט יוסף.

יישר כח. רק צריך לשים לב שלא לאחר זמן ק"ש ותפילה בגלל התוספות שאינן עיקר.

+ טען עוד
לא מצאת את התשובה?
שלח שאלה לרב

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן