הלכה יומית - אדר א’ התשע"ט

מרן ראש הישיבה |

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה הגאון רבנו מאיר מאזוז שליט"א

print
אא

 

יום חמישי ט' אדר א' תשע"ט

 

יולדת כל שלשה ימים ראשונים - אפילו אמרה 'איני צריכה', מחללים עליה שבת בידים בדבר הצריך לה.

 

משלשה ועד שבעה - אם אמרה 'צריכה אני' מחללים, אם לא, לא מחללים.

 

משבעה ועד שלשים - דינה כמו כל חולה אחר שאין בו סכנה.

 

יש אומרים שבימינו שיש אנטיביוטיקה, כבר משלשה ימים ראשונים יכולה ללכת הביתה. אבל לדינא, אמנם הולכים הביתה אבל ההלכה לא משתנה! אפשר לחלל עליה את השבת על כל דבר שהיא צריכה בשלשה ימים הראשונים.

 

ושלשה ימים ראשונים לא נחשבים מיום ליום אלא מעת לעת, כלומר - 72 שעות אחרי הלידה נחשבת כחולה שיש בו סכנה.

 

*ההלכה היומית להצלחת ירון בן רחל, ולרפואת זכינו בן דיאמנטה, ולהבדיל לע"נ נחמה בת דבורה, יוסף בן רחל, חנה בת רחל, יצחק ז"ל בן גמארה תבלח"א.*

 


יום רביעי ח' אדר  א' תשע"ט 

 

מי שיש לו מיחוש בעלמא כלומר כאב קטן, והוא מתחזק והולך כבריא, אסור לעשות לו שום רפואה בשבת, ואפילו על ידי גוי.

 

אבל יש דברים שאם לא תעשה היום, מחר יכול להיות גרוע יותר. למשל, אדם שלוקח אנטיביוטיקה שבעה ימים או עשרה ימים, אם יפסיק באמצע, אז החיידקים הקטנים שנשארו עושים מלחמה "ויולדו להם בנים אחר המבול".... (בראשית י, א), במקרה כזה מותר להמשיך, באופן שהתחיל כבר לפני שבת. 

 

תרופות שהם תוסף תזונה ומכילים רק ויטמינים, גם כן אין בהם ענין של רפואה בשבת, ומותר לקחתם בשבת.

 

שני הדברים האלו מותר. אבל שאר דברים אם זה לרפואה שאינה מוכרחת כל כך, דוחים לאחרי שבת.

 

*ההלכה היומית להצלחת ירון בן רחל, ולרפואת זקינו בן דיאמנטה, ולהבדיל לע"נ נחמה בת דבורה, יוסף בן רחל, חנה בת רחל, וסיגל סיגלית בת מרים.*

 


יום שלישי ז' אדר א' תשע"ט

אין קורא השליח ציבור 'כהנים', עד שתכלה אמן של ברכת "ולך נאה להודות" מפי הציבור. והכהנים אינם רשאים להתחיל ברכת "אשר קדשנו" עד שיכלה דיבור קריאת 'כהנים' מפי הקורא. וכן אין רשאין להתחיל 'יברכך' עד שיכלה אמן מפי הציבור.

אף אחד לא ייכנס בגבול של השני.

 

ונהגו הספרדים לענות "ברוך הוא וברוך שמו" על כל שם השם שמזכירים בברכת כהנים. 

 

ואף על פי שיש חולקים בדבר, אבל נהגו ככה זכר למה שהיה בזמן בית המקדש, שכשהיו שומעים העם את הכהן מברך בשם המפורש, עוד לפני שהיה גומר לבטא את כל השם, כשהיה מתחיל אות אחת, היו אומרים: "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". זכר לזה אנחנו אומרים היום: "ברוך הוא וברוך שמו" על הזכרת השם.

 

*ההלכה היומית להצלחת ירון בן רחל ולרפואת זקינו בן דיאמנטה, ולהבדיל לע''נ נחמה בת דבורה, יוסף בן רחל, ופנחס בן תראכי רחל.*

 


יום שני ו' אדר א' תשע"ט

 

כל כהן ירא שמים ישמור ידיו משעת נטילתו שחרית, שלא ליגוע במקומות המכוסים בגופו. שאם נגע, יש ספק אם צריך לחזור ולברך כשנוטל ידיו לברכת כהנים.

 

לכן, אפילו אם קרה ונגע יטול מיד אחר כך עם כלי, וממילא לא יכנס לספק ברכות על הנטילה שלפני ברכת כהנים.

 

*ההלכה היומית להצלחת ירון בן רחל, ולרפואת זקינו בן דיאמנטה, ולהבדיל לע"נ נחמה בת דבורה, יוסף בן רחל, וחנה בת רחל.*

 


 

לעוד מאמרים של מרן ראש הישיבה
למאמר הבא >
< למאמר הקודם

מרן ראש הישיבה

3.5K
1.7K
40

מאמרים חדשים

!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0