צורת קשירת פתילי הציצית למי שלובש תכלת

מאת: פלוני | קטגוריה: ציצית | תאריך הוספה: כ"ג טבת התש"ל | צפיות: 2558 | תגיות: פתיל תכלת, קשירת ציציות, ציצית

rss
  • איך רבי מאיר מאזוז קושר את הפתילים שלו (הבנתי שהרב גם שם פתיל תכלת)

    thumb

    מס' 1629

    הרב המשיב: מרן ראש הישיבה, הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א

    כמו הרב בן איש חי  רק מתחיל בלבן ומסיים בלבן ובאמצע תכלת ככמו שכתב הרמב"ם.

    Thumb

    שאלת המשך:

    מה הכוונה כמו שכתב הרמב"ם? צריך חצי לבן חצי כחול?

    הרב המשיב: הרב יהונתן מאזוז שליט"א

    כוונת מרן ראש הישיבה שליט"א לכריכות שעושה חמשה קשרים וביניהם ז' ח' יא' יג' כריכות לפי הסדר מחלוקת לחוליות של שלש שלש כל כדעת הבן איש חי אלא דלדידן דאית לן תכלת יש לעשות את הכריכה הראשונה (מן השבע הראשונות) והארונה (מן הי"ג האחרונות) באחד מחוטי הלבו והשאר בתכלת ומ"מ גם לענין מנין חוטי התכלת דעת מרן ראש הישיבה שליט"א כדעת הרמב"ם שחוט התכלת אינו אלא חצי חוט

    Thumb

    שאלת המשך: פתיל תכלת לדעת הבן איש חי.

    אם דעת הרב כמו הבן איש חי לכאורה צריך ד' חוטי תכלת כדעת התוס' (ארוכים) ולא כמו הרמב"ם?

    הרב המשיב: הרב יהונתן מאזוז שליט"א

    מה הקשר? ועיין בבן איש חי סוף פרשת נח שמפורש בדבריו שיש חוט אחד תכלת. וכן בעוד יוסף חי (פרשת וירא אות ג') מבואר כן.

    Thumb

    שאלת המשך: קשירת הציציות לדעת הרמב"ם.

    שלום א. לעניין הקשירות למה לא לקשור כשיטת הרמב"ם אם נוהגים כמותו לענייין מס'החוטים ועוד הרי הב"י כותב שהמנין הזה היא רק ללבן בזמן שאין תכלת? ב. למה פוסק מרן רה"י כדעת הרמב"ם לעניין מניין החוטים והרי נראה לכאורה שרוב הראשונים לא סוברים כדעת הרמבם כמובא בב"י סי' יא? תודה רבה

    הרב המשיב: הרב יהונתן מאזוז שליט"א

    יש על נושא זה תשובות רבות באתר וגם בשו"ת מקור נאמן חלק ב' סימנים ס"ח-פ"ד עיין שם ותמצא תשובות ומקורות בהרחבה לכל שאלותיך.

    Thumb

    שאלת המשך: פתיל תכלת.

    מה המקור לכך שהכריכה הראשונה והאחרונה הן בחוט לבן, והאם צריך להקפיד ששתיהן תהינה על ידי אותו החוט? האם מספיק בכך שמשאירים רווח בין החוליות של שלוש שלוש בלי להדק ולהצמיד אותן זו לזו, או שיש להשחיל את השמש בין שאר החוטים כמו שיש נוהגים כן?

    הרב המשיב: הרב יהונתן מאזוז שליט"א

    1. הרמב"ם (פרק א' מהלכות ציצית הלכה ז').
    2. לא (כן משמע ברמב"ם שם).
    3. עדיף להעביר כדי שלא יתפרק, כמו שכתב מוה"ר ברית כהונה (אורח חיים מערכה צד"י אות א' בדיבור המתחיל ובחלוקת) בשם מהר"ם עידאן.

    Thumb

    שאלת המשך:

    מוהרמ"ך בברית כהונה שם מביא מהכף החיים שהחוליה הראשונה שבאוויר השני תצטרף לחוליה האחרונה שבאוויר הראשון, וכן באווירים השלישי ורביעי (כלו' אחרי שני הקשרים הראשוניים לכרוך ג' ג' א', שני קשרים, ב' ג' ג', שני קשרים, ג' ג' ג' ב', שני קשרים, א' ג' ג' ג' ג', שני קשרים), כך שעל ידי הצירופים כל החוליות עשויות משלוש שלוש כריכות. אמנם הבן איש חי סתם ולא פירט את עניין הצירופים, ויש מקום לומר שאין צורך בכך. יש להקפיד לעשות כמפורט בכף החיים? מה מנהגו של מרן שליט"א? תודה מראש

    הרב המשיב: הרב יהונתן מאזוז שליט"א

    כן, כדעת כף החיים 

    Thumb

השאלות הבאות

  1 2 3 4 5 6 ...
 
 
 

וידאו מומלץ

שבועים לפני המשפט ויש לכם ציפיות. הכנתם מה לשלם?!
מאת: הרב אבטליון נעמן
Video

וידאו מומלץ

הלכות נישואין וקידושין
מאת: מרן ראש הישיבה
Video

וידאו מומלץ

תורת אבות
מאת: מרן ראש הישיבה
Video
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.